APLIKACE LYFLE - informace o omluvenkách


 

 

 

 

 

 

 

Vážení rodiče,

 

rádi bychom Vás informovali o komunikačním kanálu LYFLE mezi školou a rodiči, který je spuštěn od začátku školního roku 2022/2023 .

 

Informace o aplikaci Vám přijde na mobil na Vaše aktuální telefonní čílo. Aplikaci lze stáhnout do mobilního telefonu pomocí QR kódu, který naleznete v přiloženém plakátku LYFLE pro rodiče.

 

Prosím, věnujte pozornost přiloženým dokumentům. Informace jsou taktéž i v šatnách vašich tříd.

 

 

Informace o aplikaci LYFLE

 

LYFLE - Školka do kapsy je ta nejsnazší cesta k informacím ze školky.

 


Elektronická nástěnka, bleskové omlouvání dětí, všechny informace, fotky a dokumenty od učitelek na jednom místě - u Vás v kapse. Kdykoliv školka něco do LYFLE přidá, přijde Vám upozornění na telefon (je potřeba mít staženou aplikaci) a můžete si rovnou procházet a stahovat fotky. A to nejlepší na konec - vše na Vaší nástěnce je to, co se týká jen a jen Vašich dětí. Neuvidíte tak informace určené ostatním třídám nebo kroužkům, na které Vaše dítě nechodí.

LYFLE  - funguje na mobilu i na počítači již ve stovkách školek po celé České republice a ve všech se rodiče shodli na tom, že něco takového tu zkrátka chybělo. Přidáváte se tedy k desetitisícům spokojených rodičů a již brzy budete komunikovat se školkou tak, jak je hodno ve 21. století.

 

Chytře, moderně a bleskově!

 

 

 

INFORMACE O OMLUVENKÁCH

 

Jak dítě omlouvat? (PROSTŘEDNICTVÍM LYFLE)

Menu v aplikaci LYFLE / Omluvenka/ přidat omluvenku znaménkem plus v levém dolním rohu /Vybrat termín a důvod absence / Odeslat. 

 

 Kdy dítě omlouvat? (VŽDY)

Vždy, když se z jakéhokoliv důvodu nezúčastní pravidelné docházky.

 

Do kdy dítě omlouvat na daný den? (DO 8:00)

Optimální omluvenka je předchozí den nebo dříve, pokud je absence plánovaná. Pokud jste nuceni absenci řešit na poslední chvíli, jsme schopni akceptovat omluvenku prostřednictvím aplikace LYFLE vloženou nejpozději do 8:00 hodin dne, na který dítě omlouváte. (Poté začíná denní program školky, jsou objednány obědy a už není čas sledovat změny.)

Od října školního roku 2022/23 budou neomluvené dny považovány jako neomluvená přítomnost a stravné Vám bude započítáno. Před prázdninami (podzimní, vánoční, jarní) budeme zjišťovat  ne/přítomnost dětí a požadovat nejpozději 2 dny dopředu závazně přihlásit či omluvit. V případě závazného přihlášení dítěte a následné nepřítomnosti, se Vám bude stravné počítat.

 

Odeslal/a jsem omluvenku a nepřišla mi žádná odpověď. (TO JE V POŘÁDKU)

Pokud jste omluvenku odeslali a v aplikaci ji vidíte, pak ji vidíme i my a vše je v pořádku. V případě, že by se omluvenku nepodařilo odeslat, systém by Vám to při odesílání sdělil, navíc byste ji v LYFLE neviděli jako uloženou.

 

Proč vůbec dítě omlouvat? (PŘEDEJDETE NEDOROZUMĚNÍ A PROBLÉMŮM)

Protože:

  1. Omluvenky zapsané v LYFLE jsou součástí oficiální dokumentace o docházce dítěte do školky a jsou relevantní i pro příslušné úřady, které se o tuto dokumentaci z různých důvodů mohou zajímat, např. OSPOD, Česká školní inspekce apod. (což také dělají). Speciálně u předškoláků se jedná o povinnou předškolní docházku se státem danými pravidly, a to omlouvání nepřítomnosti.
  2. S dítětem počítáme se stravováním, na plánované akce, placené programy, na který nepřijde. U neomluveného dítěte také budete od školního roku 2022/23 platit obědy, i když do školky nebude nechodit.
  3.  

Proč je nutné omlouvat děti prostřednictvím LYFLE? (JE TO NEJLEPŠÍ ŘEŠENÍ)

Protože:

  1. v okamžiku vložení omluvenky ji mají k dispozici všichni, kteří o ní potřebují vědět,
  2. omluvit dítě je možné prakticky kdykoliv a odkudkoliv,
  3. je to snadnější a rychlejší než jiné způsoby (sešit ve školce, e-mail apod.),
  4. jde o autorizovanou komunikaci, kterou nám nemůže podvrhnout někdo cizí,
  5. omluvenka automaticky zapisuje s datem, časem a jejím autorem a není možné ji zpochybnit.

 

Nejčastější omyly při omlouvání

  • Ponechání předvoleného důvodu a termínu omluvy (nemoc, zítra), přestože termín a důvod omluvy jsou jiné – informace nás zmate nebo nedává smysl.
  • Zaslání omluvenky prostřednictví osobní zprávy – informaci nedostanou všichni, jen jeden vybraný pedagog, informace se nezapíše do omluvenek, nikdo, včetně jídelny o omluvě neví atd.

 

Věříme, že tato aplikace pomůže nám všem v rychlejší a kvalitnější komunikaci.

Děkujeme za spolupráci.